ardes mechi
 
ardes mechi izteikumi hronoloģiskā secībā
#1: īsais kurss reklāmā
#2: zīmju sistēmas
2.1: Par zīmju jēgu
2.2: Par zīmju radīšanu
2.3: Samsung sieviete
2.4: Samsung realitāte
2.5: NOKIA tittytainment
2.6: Lexus-Luxus-Sexus
2.7: iPOD seja
 
 


Šī ir automobiļa Lexus reklāma.

Fotogrāfijā ir attēlota ideāla dabas ainava. Šosejas serpentīns, koku forma, tālumā redzamie kalni un ielejas, krāsu saspēles — katrs atsevišķais elements un viss attēls kopā ir pati pilnība.

Un tomēr attēls sākas ar repliku “nav pasaulē pilnības”.

Attēla apakšā esošais jautājums “vai tad?” ir pašsaprotams, jo atainotā peizāža patiešām ir pati pilnība.

Skatoties uz jautājumu “vai tad?” un domājot “patiesi, ir pasaulē pilnība” cilvēks skatās uz Lexus kabrioletu, jo jautājums izvietots tieši zem automašīnas.

Perfektās ainavas radītā pārliecība, ka pasaulē ir iespējama pilnība, tiek pārnesta uz automobili Lexus, kurš (cilvēka prātā) kļūst pilnīgāks par reklāmā attēloto ideālo dabas skatu.

Šādi cilvēka uztverē rodas vērtība, kura tiek piedēvēta brendam.

Starp citu, nosaukums Lexus veidots apvienojot vārdus “sex” un “luxury”.

Lexus brenda ideja un pozicionēšana ir “pati pilnība”.

Reklāma publicēta žurnālā GEO, 2003. gada vasarā.

Teksta un ritma autors: Krišjānis Papiņš

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv