ardes mechi
 
ardes mechi izteikumi hronoloģiskā secībā
#1: īsais kurss reklāmā
#2: zīmju sistēmas
2.1: Par zīmju jēgu
2.2: Par zīmju radīšanu
2.3: Samsung sieviete
2.4: Samsung realitāte
2.5: NOKIA tittytainment
2.6: Lexus-Luxus-Sexus
2.7: iPOD seja
 
 


1995. gada septembrī, Fērmonta viesnīcā, San Francisko notika konference, kurā piedalījās daži pasaules līderi, lai runātu par “darbu XXI gadsimtā un jauno sociālo kārtību”.

Viens no konferences dalībniekiem, bijušais Džimmija Kārtera nacionālās drošības padomnieks Zbigņevs Bžežinskis (Zbigniew Brzezinski) izvirzīja ideju, kurai piekrita visi klātesošie. Proti, ka XXI gadsimtā darbs būs tikai 20% cilvēku, bet pārējie 80% atradīsies pushipnotiskā stāvoklī, ko nodrošinās izklaides industrija.

Zbigņevs XXI gadsimta izklaides industriju nodēvēja par “tittytainment” industriju. Vārds veidots apvienojot vienā jēdzienā “tit” un “entertainment”. Latviskojot — pupklaide. Tas nozīmē iedot cilvēkam pupu un viņš paliks mierīgs, paklausīgs un kontrolējams.

Titty-tainment ideja savu iemiesojumu atradusi NOKIA 6600 reklāmā.

Uz sievietes krūts izvietotais vārds “vīzija”, ap kuru orbītā izkārtojušās pupklaides multimediju telefona iespējas — fotokamera, videokamera, bluetooth, internets, epasts, 65536 krāsas utt.

Vīzijas piepildās.

Reklāma publicēta 2004. gada jūnija žurnālā Rīgas Laiks.

Teksta un ritma autors: Krišjānis Papiņš

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv