ardes mechi
 
ardes mechi izteikumi hronoloģiskā secībā
#1: īsais kurss reklāmā
#2: zīmju sistēmas
2.1: Par zīmju jēgu
2.2: Par zīmju radīšanu
2.3: Samsung sieviete
2.4: Samsung realitāte
2.5: NOKIA tittytainment
2.6: Lexus-Luxus-Sexus
2.7: iPOD seja
 
 


Lai zīmju valodā pateiktu “nevelcies!”, pietiek apvienot aizlieguma zīmi un gliemezi.

Tāds ir zīmju radīšanas mehānisms — jaunas zīmes top, apvienojot to, kam mūsu prātos jau piemīt nozīme.

Viss jaunais ir jau kaut kā eksistējoša kombinācija. Lidosta apvienoja ostu un lidošanu, epasts saslēdza kopā elektrību un pastu.

Piedevām arī visu jauno cilvēks iemācās pateicoties jau zināmajam.

Piemēram, pirmais auto tika reklamēts kā bezzirga ekipāža.

Reklāmas jēga ir radīt cilvēkam skaidrību — pastāstīt kāda jēga, kāds labums, kāds ieguvums pirkt tieši šo un ne citu produktu. Bet skaidrības un nozīmes radīšanā zīmes ir vienīgais ierocis.

Lai pateiktu, ka Marlboro ir vīriešu cigaretes, to reklāmā izmanto kovbojus, kuri cilvēkam asociējas ar īstiem vīriešiem.

Lai pateiktu, ka veļas pulveris ir svaigs un ekoloģiski tīrs, televīzijas reklāmā to novieto blakus gurķiem un tomātiem.

Reklāma, kuras radītājs nemāk runāt zīmju valodā, nemaz nav īsta reklāma.

Teksta un ritma autors: Krišjānis Papiņš

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv