ardes mechi
 
FUNKY arheoloģija
#1: Virsmas darbam  
#2: bioLOĢISKIE atkritumi
2.1: Lenny
#3: Presrelīzes
#4: Konkursi
 
 


Pēc televīzijas skatītāju lūguma ievietojam mājas lapā vienu no ardes mechi izstrādātajām kampaņu stratēģijām (tiesa gan, krietni saīsinātu).

Status quo
1996. gadā “Vakara avīzei Vakara Ziņas” bija lielākā tirāža starp Latvijas laikrakstiem, tomēr dažādu neveiksmju vajāta 2002. gada vidū avīzes tirāža bija dramatiski kritusies. Interesanti, ka darbības pirmssākumos “VZ” pieteica sevi ar vairākām innovācijām, kuras šobrīd ir pārņēmuši Latvijas vadošie preses izdevumi. Viena no lielākajām muļķībām avīzes biogrāfijā bija turpināt saukties par “Vakara avīzi Vakara ziņas”, bet iznākt no rīta.

Teorija
Līdzīgi kā dzeltenā prese visā pasaulē, arī “VZ” pretendē uz atšķirīgu informācijas pasniegšanas tradīciju, pretēju tai, kāda raksturīga rīta avīzēm. Tas nozīmē, ka ziņas ir nevis analītiskas, bet gan aprakstošas.

Arheoloģija
Dažādās reklāmaktivitātēs iepriekš izmantotie slogani: “Jums ir tiesības zināt visu” un “Mēs saucam lietas īstajos vārdos”, koncentrējas ap dzeltenajai presei raksturīgo patiesības asi (ņemot vērā, ka ziņas tiek pasniegtas, aprakstot tieši to, kas noticis, notikumus nevispārinot, samelot vienkārši nav iespējams).

Secinājumi
Sākotnēji veiksmīgais brends, pamests novārtā un zaudējis savu spēku.

Uzdevums
Mazbudžeta kampaņa lasītāju skaita pieauguma sekmēšanai.

ardes mechi uzstādījums

  • atdzīvināt brenda emocionālās attiecības ar cilvēkiem;
  • atklāt un atkārtoti izmantot sākotnējo panākumu cēloņus;
  • lauzt daudzos un nepatiesos stereotipus par VZ;
  • pārdefinēt veidu kā cilvēki uztver VZ;
  • uzdrīkstēties, šokēt un pārsteigt.
  • Risinājumi
    ardes mechi rekomendēja kampaņu atbalstīt ar sloganu “Jums ir tiesības uzzināt patiesību”, tādējādi repozicionējot pārējās avīzes kā tādas, kuras melo (kas nemaz nav tik neticami). Jaunais slogans saistījās gan ar brenda centrālo vērtību, gan iepriekšējo reklāmvēstījumu noskaņu.

    Par centrālo vizuālo tēlu tika rekomendēts izmantot laikrakstu PRAVDA, kā ironisku metaforu, bet reāli eksistējošās pārmaiņas (piemēram, to, ka VZ tagad iznāk no rīta) izziņot, pārvēršot tās par revolucionārām. Tādējādi radās arī Ļeņina tēls.

    Lai avīze iegūtu innovatīvu atmosfēru (kura tik ļoti bija raksturīga avīzes sākotnējo panākumu laikā), tika radīti komiksu scenāriji, kuros galvenais varonis — biedrs Iļjičs — dažādās epizodēs vēlas uzzināt patiesību un lasa VZ. Kā zināms — sex sells — kā dēļ arī reklāmās smādēts netika seksuālais akcents.

    Tika izpildīti visi kritēriji — radīta saistoša, innovatīva, atšķirīga, saturīga, pārsteidzoša, emocionāla un sensacionāla kampaņa, kura:
    (1) pievērstu sabiedrības uzmanību un liktu cilvēkiem ievērot VZ;
    (2) lauztu sabiedrībā eksistējošas stereotipus, pārsteidzot un mainot skatījumu;
    (3) realizācijas izmaksas bija relatīvi zemas, jo radošo risinājumu specifika pieļāva tos druktāt kaut uz tualetes papīra un līmēt uz sētām.

    Radošie risinājumi



    SCENĀRIJS KOMIKSAM NR:1.
    Ļeņins sēž savā kabinetā. Pasniedzot dokumentu formīgai sekretārei, saka: “Dažkārt melo sievietes...”. Pieņemot raportu no kāda zaldāta, Leņins saka: “Dažkārt melo vīrieši...”. Turot rokā aktu vākus: “Bet visbiežāk melo politiķi...”. Tad, atgāzies krēslā, pacēlis kājas uz galda, un atšķīris VZ Ļeņins piebilst: “Bet vismaz dažkārt jums ir tiesības uzzināt patiesību!”

    SCENĀRIJS KOMIKSAM NR:2.
    Ļeņins runā pa telefonu. Tuvplāns: acis, seja. “Patiesība, biedri, ir tur ārā”. Otrs tuvplāns. Ļeņins redzams līdz krūtīm: “Uz ielas un pagalmos”. Trešā bilde: Leņins stāv pie galda. “Uz Vanšu tilta un eklēros”. Noslēdzošā bilde: Ļeņins pilnā augumā, aiz viņa — galds, uz kura sēž proletāriete, kura ir gandrīz kaila un paslēpusies aiz Vakara Ziņu lapām: “Un aiz VZ lappusēm”.

    SCENĀRIJS KOMIKSAM NR:3.
    Ļeņins ar kādu revolucionāru sēž pretējos klubkrēslos (ar profilu pret logu, aiz kura vējš dzenā rudens lapas). Revolucionārs: “Biedri Iļjič, pastāsiet, lūdzu, par sievietēm.” Ļeņins: “Jūs redzat dzeltenās lapas aiz loga. Visas tik dažādas un tomēr līdzīgas. Tā arī ar sievietēm. Par katru ir sava patiesība, tomēr visām tā ir viena.” Revolucionārs: “Kā jūs varat to tik droši zināt, Vova?” Ļeņins pasniedz revolucionāram VZ un saka: “Lasiet pats, biedri! Bet lai tas paliek mūsu noslēpums.”

    SCENĀRIJS KOMIKSAM NR:4.
    Ļeņins tiekas ar ogļračiem. Ogļracis nr.1: “Vladimir Uļjanov, Jūs esat liels vīrs, Jūs cīnaties par patiesību...” turpina ogļracis nr.2: “mākiet pastāstīt daudz interesanta...” turpina ogļracis nr.1: “Jums rūp vienkāršais – darba cilvēks...” turpina ogļracis nr.2: “bet kādēļ vēl līdz šim Jūs neesiet apprecējies?”. Ļeņins atbild: “mana sieviete ir revolūcija!” Ogļrači turpina: “bet avīze?” Pēdējā bildē redzams Ļeņina žaketes atloks un roka, kurā ir Vakara Ziņu eksemplārs.

    SCENĀRIJS KOMIKSAM NR:5.
    Ļeņins un kāda sieviete pastaigājas pa naksnīgo Maskavu. Viņa jautā: “Volodja, ja Jūs stāvētu debesskrāpja pēdējā stāvā un lūkotos lejup uz pilsētu... jūs saskatītu ļaudis un gaismas, jeb varu un iespējas?” Ļeņins: “Marta... es saskatītu tikai patiesību.” Viņa turpina: “Kā gan Jūs zinātu, kāda patiesība izskatās?” Ļeņins: “Patiesībai ir krāsa. Deltenā.”

    Rezultāts
    Klients kampaņu noraidīja.

    Viela pārdomām
    ...un kur tagad ir Vakara Ziņas?

    Secinājums
    Uzņemieties risku un uzdrīkstieties mainīties. Ja jūs nespēsiet iet kopsolī ar laiku, jūs paliksiet iepakaļ un varēsiet vērot visu no attāluma. Bet tie, kuri domā, ka rītdien varēs strādāt tāpat kā vakar, vispār neko neredzēs.

     
    ātrāk tālāk 
     
     
    © ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv