ardes mechi
 
FUNKY arheoloģija
#1: Virsmas darbam
#2: bioLOĢISKIE atkritumi
#3: Presrelīzes
#4: Konkursi  
4.1: Эстафета олимпийского огня
4.2: RL 04.04.
4.3: RL 05.04.
4.4: RL 07.04.
4.5: RL 10.04.
 
 

Plakāts augstākā izšķirtspējā (PDF 850KB).
Lai iegūtu šo vai citu ardes mechi plakātu savā īpašumā, rakstiet uz info@ardesmechi.lv

Žurnāla Rīgas Laiks astotajā (noslēdzošajā) Trešās paaudzes reklāmas konkursa kārtā bija jāilustrē pati Trešās paaudzes reklāma.

Reklāma ir veids, kādā nācija var pati ar sevi sarunāties. Reklāma atspoguļo savu laiku un runā par tautas ideāliem. Reklāma ir laikmeta gods, prāts un sirdsapziņa.

Tādēļ ardes mechi izvēlējās pozicionēt Trešās paaudzes reklāmu kā reklāmista vakarēdienu. Vakarēdiens ir laiks, kad viss ir bijis, viss ir pieredzēts, izdarīti lieli darbi un liekas, ka viss beidzas. Bet patiesībā tas ir tikai sākums.

Šajā reklāmā ir ietverta atsauce uz mc2 reklāmām, tādējādi radot skatītājam delikateses sajūtu, kāda nepieciešama jebkurām reklāmista vakariņām. Arī ardes mechi radītais Trešās paaudzes reklāmas logo 3a2 (abreviatūra no Third Age Ad) perfekti saspēlē ar delikatešu tirgotāja mc2 logo.

Trīs fundamentālu, reklāmu balstošu ideju simboli ir Cambells zupu kondensāti, Koka-kola un mušmire.

Campbells konservi radās līdz ar masveida produktu reklāmas uzplaukumu 19. gadsimta beigās. Šis produkts ilustrē patērētāju ideoloģiju, jo tā mērķauditorija bija strādājošas sievietes, kurām nav laika gatavot savai ģimenei vakariņas (šo pašu stratēģiju vēlāk izmantoja McDonalds restorāni). Par popkultūras ikonu Campbells kļuva pateicoties pravietim Vorholam, kurš mākslu padarīja par plaša patēriņa preci, bet plaša patēriņa preces — par mākslu.

Koka-kola pārstāv gan globālo unifikāciju, gan brendu spēku (tās brenda vērtība ir 70 miljardi dolāru, kas veido 60% no kopējās uzņēmuma vērtības), gan cilvēku atkarību (savos pirmssākumos koliņa bija vājš kokas koka lapu uzlējums).

Mušmire ir halucinogēns, kuru Sibīrijas šamaņi izmanto apziņas paplašināšanai. Kreativitāte nozīmē iztēli, spēju palūkoties uz ierasto no atšķirīga skatupunkta — un šeit labākais simbols ir mušmire.

Savu vietu mušmire atradusi arī reklāmistu mitoloģijā. Kulta rakstnieks Viktors Peļevins savā romānā “Generation P” apgalvo, ka pie Bābeles torņa notikusī valodu sajaukšanās patiesībā ir valodas sajaukšanās, zilbēm samainoties vietām, ko izraisa mušmiru uzlējuma iedzeršana. Tādēļ mušmire ir arī ardes mechi simbols.

Viens no reklāmas pīlāriem Deivids Ogilvijs reiz uzrakstīja grāmatu “Confessions of an Advertising Man”. Nav šaubu, ka reklāma inficē cilvēka prātu un konstruē viņa pasauli. Nav šaubu, ka politika ir teātris, kura produkts ir reklāma, jo nekā cita politikā nav.

Mēs dzīvojam komercijas un patēriņa laikmetā. Laikmetā, kad patiesībai ir pielikti melu miesassargi. Bet tas nav iemesls pārtraukt ticēt, ka patiesība eksistē, ka ir iespējams tapt brīviem.

Kas attiecas uz reklāmu, tad tā nav ne laba, ne slikta — jautājums tikai par to, kādiem mērķiem to izmanto. Reklāma ir tehnoloģija, mēs — tās adepti. ardes mechi. Mēs ticam. Patiesība eksistē.


 
ātrāk tālāk 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv