ardes mechi
 
ardes mechi izteikumi hronoloģiskā secībā
#1: īsais kurss reklāmā
1.1: Māksla vai zinātne?
1.2: Lētāk, lētāk!
1.3: Lojalitātes cena
1.4: Kāda kampaņa?
1.5: Think different
1.6: Nosaukuma radīšana
1.7: Pārdot vairāk
#2: zīmju sistēmas
 
 


Apbrīnoju Aleksandru Mariņinu. Viņas kriminālromāni ir kulta literatūra. Un Mariņina izprot brendingu. Visos viņas romānos ir viena galvenā varone — Anastasija Kamenska, kuras uzvārds arī ir viņas brenda pamatvērtība.

Galvenās varones uzvārds mums skaidri norāda, kāda viņa ir un ko mums piedāvā. Piedevām, uzvārds ideāli atbilst viņas būtībai. Visur un vienmēr Kamenska paliek “cieta kā akmens”.

Kamenska ir spēcīgs brends. Ne velti grāmatām par viņu tādi panākumi.

Spēcīgs nosaukums ietver sevī daudz informācijas. Tas skaidri pasaka, ko firma dara, ko piedāvā, kāda klientiem no tās jēga. Nosaukumam ir jāatspoguļo pozīcija, kuru produkts vēlas ieņemt cilvēka prātā.

Jebkurš nosaukums ir āķītis prātā, uz kura tiek uzkarināta pieredze attiecībās ar firmu. Bet, atcerieties — visefektīvākā brendinga stratēģija ir nostiprināt prātā identitāti vēl pirms reālās pieredzes, jo šādā gadījumā radītais priekšstats ietekmēs uztveri, kura ir subjektīva.

Spēcīgi nosaukumi ietver sevī kulturālo referenci — mēs ar respektu skatāmies uz auto, kuru sauc “Mustangs” (bet ar aizdomām uzlūkojam džipu “Terrakāns”).

Vienaldzīgi un slinki nosaukumi šodien vairs netrādā. Atceraties Verpakovska iesistos vārtus? Viņš novilka virskreklu un skrēja pāri laukumam. Uz apakškrekla bija rakstīts “Rita”. Kas ir Rita? Nekas.

Par ko stāsta jūsu firmas nosaukums?

Teksta un ritma autors: Krišjānis Papiņš

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv