ardes mechi
 
ardes mechi izteikumi hronoloģiskā secībā
#1: īsais kurss reklāmā
1.1: Māksla vai zinātne?
1.2: Lētāk, lētāk!
1.3: Lojalitātes cena
1.4: Kāda kampaņa?
1.5: Think different
1.6: Nosaukuma radīšana
1.7: Pārdot vairāk
#2: zīmju sistēmas
 
 
“Mans šefs biznesā ir jau septiņus gadus, un viņš intuitīvi jūt, kura kampaņa strādās un kura nē,” man nekrietni meloja kādas lielas aģentūras klientu menedžeris.

Tas, ko viņš teica, ir muļķības, jo reklāmai nav nekāda sakara ar intuitīvu jušanu. Bet nepārprotiet mani — intuīcija nav nekas peļams un arī reklāmā tā nepieciešama. Tikai pavisam citiem mērķiem.

Reklāmas pamatā vienmēr ir racionāla un loģiska stratēģija, un jebkura cita pieeja ir kļūda, kas novedīs pie bēdīgām sekām.

Kad stratēģija definēta, mums nepieciešams kreatīvs, intuitīvs radošais lēciens, kurš stratēģiju padara ticamu.

Piemēram: neviens neticētu, ka Marlboro cigaretes ir “vīriešu cigaretes”, ja reklāmā būtu sacīts “klau, šīs cigaretes domātas īstiem vīriešiem!” Cilvēki tikai pasmietos vai neievērotu šo reklāmu vispār. Bet izcila radošā koncepcija ar kovbojiem nodrošina Marlboro panākumus jau daudzus gadu desmitus. Ideja par radošo risinājumu ar kovboju kā “īstā vīrieša” arhetipu ir izcils intuitīva radošā lēciena paraugs. Bet ideja par Marlboro kā “cigaretes vīriešiem” — ideāli pareiza stratēģija.

Kaut arī radošais lēciens ir intuitīvs, tam ir jāatbilst stratēģijai. Jebkuru radošo risinājumu iespējams dekodēt — atšķetināt tajā apslēptās nozīmes līdz pat to racionāli loģiskajiem pirmssākumiem.

Ja kreatīvs neatbilst stratēģijai, tam nav jēgas.
Ja stratēģijas nav, kreatīvais lēciens ir šāviens tumsā.

Reklāma ir māksla, kuru kontrolē zinātne.

Teksta un ritma autors: Krišjānis Papiņš

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv