ardes mechi
 
ardes mechi darbi hronoloģiskā secībā
#39: Amber Sea Hotel
#38: Ziemassvētki bezpjumtnieku patversmē
#37: DigitalMind dāvanas klientiem gadumijā
#36: Aikido kalendārs 2006. gadam
#35: Latvijas Valsts Mērnieks
#34: GainCRM brends
#33: Rizen Technologies brends
#32: Advices Consulting brends
#31: Rubate: pārdošanas kampaņa
#30: Darba sludinājums DigitalMind
#29: Džondžua un partneri: Latvija Maskavā
#28: Adros Baltija: jauna ideoloģija  
#27: DigitalMind: jauna efektivitāte  
#26: Kampaņa arodbiedrībām  
#25: Workingsystem – jauns starptautisks brends no Latvijas  
#24: Check.IT ielūgums un vizuālais kods
#23: Ideoloģija galerijai BonhanS.S
#22: Rising Efficiency
#21: Kampaņa partijai Jaunais laiks
#20: Iganna logo
#19: Lato anti-Lukašenko kampaņ
#18: Labdarības akcija Rīgas patversmei
#17: DigitalMind Ziemassvētku dāvanas
#16: Lato Ziemassvētku apsveikums
#15: Krone logo uzlabošana un korporatīvais stils
#14: Digital Mind
#13: Kibergrāmatvedis
#12: Arhīvu Centrs
#11: Presta Wood
#10: FKB Konsults
#9: Pirms lēciena
#8: Investors
#7: Sāc lasīt!
#6: Mendo
#5: Adros Baltija
#4: Kampaņa firmai "Lauri"
#3: Tektonika firmas stils
#2: Darbiņi etiķetes
#1: Akcija "Uzdāvini grāmatu bērnunamam"
 
 
2005. gada janvāra pirmajos datumos ardes mechi iezvanījās telefons un tika saņemts piedāvājums izstrādāt reklāmas kampaņas stratēģiju, vēstījumus un radošos risinājumus partijas Jaunais Laiks (JL) pašvadību vēlēšanas kampaņai.

Pirmkārt, mēs pārliecinājām Jaunā Laika vadību neizmantot kampaņā deputātu kandidātu sejas, atsakoties no maldīgā stereotipa, ka cilvēki vēlēšanās balso par personībām. Kā to pierādīja vēlēšanu rezultāti — mums bija taisnība.

Kampaņas stratēģijas pamatā bija Jaunā Laika nosaukumā esošās pozīcijas aktualizēsana, kā arī neapmierināto un pārmaiņas gribošo vēlētāju mobilizācija.

Svarīgs kampaņas aspekts bija esošās asociatīvās sasaistes Repše=JL mazināšana, interpretējot JL logo kā jaunos laikus, kurus ved ļaudis, pretstatā interpretācijai, ka logo nolasāma tauta, kuru ved Repše. Šī tad arī bija kampaņas centrālā ass.

Kampaņas ietvaros tika izveidoti trīs videoklipi.

#1: Klips ar slotu [quicktime vai windows media]

Šajā klipā tiek demonstrēta lielā pavasara tīrīšana. Ne ar vārdu netiek pieminēti konkurenti, gluži pretēji — teksts vēsta, ka „ir laiks izslaucīt ārā veco drazu, ir laiks izvēdināt sasmakušo gaisu” un tas ir pašsaprotami, jo vecā draza patiešām ir jāizslauka ārā, un sasmakušais gaiss ir jāizvēdina. Tikai tad, kad vērotājs ierauga JL logo un saprot, ka tā ir bijusi priekšvēlēšanu reklāma, teiktais iegūst jaunu nozīmi.

Šis klips pozicionē JL kā „tīrību, uzkopšanu un svaigumu”, repozicionējot konkurentus kā „netīrības saglabāšanu”.

#2: Tautas atbalsts [quicktime vai windows media]

Cilvēkam interesē ne tikai partijas tēls, bet arī partijas atbalstītāju tēls. Svarīgi radīt sajūtu, ka šo partiju atbalsta daudz cilvēku, proti: „visi tā dara un arī tev tā ir jādara”.

Otrajā klipā skaidri tiek pozicionēta gan partija, gan tās abalsītāji kā tādi, kuri „vēlas izskaust savtīgumu, nejēdzības un korupciju”.

#3: Bez Jaunā Laika? [quicktime vai windows media]

NLP tiek izmantota Dekarta jautājumu shēma: „kas būtu, ja būtu?”, „kas būtu ja nebūtu?”, „kas nebūtu ja būtu?” un „kas nebūtu, ja nebūtu?”. Tieši šī shēma likta par pamatu trešajam klipam, jautājot (un pēc tam arī parādot atbildi) — „kāda būtu politika bez jaunā laika?”, piedevām, pielīdzinot to dienai bez saules un dzīvei bez rītdienas.

Kampaņas videoklipi veidoti sadarbībā ar „Hansa-Media”.

Oskarus, Zelta palmu zarus un citus apbalvojumus sūtiet režisoram Robertam Rubīnam.

Vides reklāmā, kā arī citos reklāmas materiālos tika izmantots populārais Raiņa dzejolis. Pirmkārt, tas demonstrēja partijas autentiskumu, vēsturiskumu un iepriekš nolemtību. Otrkārt, tas mobilizēja vēlētājus iet un vēlēt, jo „jaunais laiks nekāks, ja tauta to nevedīs”. Treškārt, simboliski attēlojot baltos cilvēkus, kuri dodas pretī tumsai, pārvēršot to gaismā, tiek ilustrēta labā uzvara pār ļauno, kuru vedīs ļaudis, balsojot par JL.

Kampaņas stratēģija tika konsekventi saglabāta ikvienā saskares punktā ar vēlētāju, nodrošinot tās pilnvērtīgu ieviešanu.

Kampaņas gaitā ardes mechi tika izstrādāts dizains un teksti dažādiem reklāmas materiāliem: uzlīmēm, karodziņiem, grāmatzīmēm, banneriem, bukletiem un daudz kam citam.

2005. gada janvārī JL atbalstītāju skaits bija samazinājies no 14% uz 13%. Arī februārī (pirms kampaņas sākuma) JL atbalsts saglabājās 13,3% apjomā.

2005. gada 12. marta pašvaldību vēlēšanās partija Jaunais Laiks Rīgas pilsētā ieguva 18% vēlētāju atbalstu.

Bez komentāriem.

Paldies par applausiem.


Liriska atkāpe: (...) vārds „demokrātija”, ko tik bieži mūsdienās izmanto masu informācijas līdzekļi, nebūt nav tas pats vārds „demokrātija”, kas bija izplatīts XIX gadsimtā un XX gadsimta sākumā. Tie abi ir tā dēvētie homonīmi: vecais vārds „demokrātija” bija veidots no grieķu demos, bet jaunais — no vārda demoversion.
/V.Peļevins, Generation P, Jumava, Rīga, 2001., 115.lpp/

 
ātrāk tālāk 
 
 
 
© ardes mechi 2004, info@ardesmechi.lv